Nieuws

Nieuwe versie van de DB Alerts app voor iPhone

14 maart 2013  ·  Jeroen van Vianen

De DB Alerts app voor iPhone is volledig vernieuwd. Naast de bekende functionaliteiten uit de vorige versie (bekijken van waarnemingen en het invoeren en verzenden van een nieuwe in het veld), is deze versie uitgebreid met de volgende functionaliteiten:

  • push notificaties: alle waarnemingen waar je een e-mail van ontvangt omdat ze aan je profiel voldoen worden nu ook als push notificatie verstuurd.
  • lokaal profiel: het is mogelijk om als je ergens gaat vogelen een lokaal profiel aan te maken op basis van je huidige locatie en een straal van 5, 10, 20 of 50 km. Alle waarnemingen binnen die straal ontvang je dan (per e-mail en/of push notificatie), ook die waarnemingen die je anders niet ontvangen zou hebben. Hiermee ben je dus ook op de hoogte van waarnemingen van soorten die er al een tijdje zitten en waarvan de nieuwswaarde normaal gesproken te laag is.

push notificaties
Push notificaties zijn geen vervanging voor je (mobiele) e-mail adres zoals je die op dutchbirdalerts.nl hebt opgegeven. Aangeraden wordt deze aan te houden totdat je voldoende vertrouwen hebt om één van beide niet meer te willen ontvangen.

lokaal profiel
Het lokale profiel dien je opnieuw in te stellen als je op een andere plek bent. Het continu bijhouden van je huidige locatie kost dermate veel van je batterijen dat deze optie niet echt handig is. Op de mijn gegevens pagina kun je zien hoe je lokale profiel nu is ingesteld.

Let op: de nieuwe DB Alerts app voor iPhone is een nieuwe app, geen update van de vorige! Je moet de applicatie dus installeren via deze App Store link. Uiteraard is de DB Alerts app gratis.

Ja, ik geef toestemming Dutch Birding is wettelijk verplicht om je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en je te informeren over het gebruik daarvan op de site. Dutch Birding gebruikt cookies en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden: het optimaliseren van de website, het gebruik, beheer en gericht kunnen tonen van advertenties, de integratie van social media, het verzamelen en analyseren van statistieken.

Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk. Ook derde partijen kunnen deze cookies plaatsen, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video's van YouTube.